Haere Mai - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Karinke Leij - WaarBenJij.nu Haere Mai - Reisverslag uit Waitomo Caves, Nieuw Zeeland van Karinke Leij - WaarBenJij.nu

Haere Mai

Door: Karinke

Blijf op de hoogte en volg Karinke

02 Februari 2018 | Nieuw Zeeland, Waitomo Caves


Wij zijn op weg naar het zuiden. Gister een regenachtige dag, dus hebben we er een reisdag van gemaakt. In de camper zitten we lekker en droog. Het links rijden gaat Rob goed af. Ik zit er liever naast, met de kaart op schoot. We hebben wel een TomTom, maar zo' n onmogelijk, onhandige, grote kaart geeft toch nog altijd een goed overzicht. Meer een totaal plaatje! En daar hou ik wel van. Alhoewel..., met al die moeilijke plaatsnamen, die je nauwelijks kunt uitspreken, is het nog een beetje chaos op de kaart.

Chaos was het ook op de weg rond Auckland! Waar komen al die mensen vandaan? 40 km lang stonden we in een langzaam rijdende file! Dat schijnt daar iedere dag zo te zijn en in het weekend is het nog erger, volgens de beheerster van de camping.
Een aandachtspunt voor de nog jonge vrouwelijke premier van Nieuw Zeeland. Ze is nu in verwachting, maar voor na haar zwangerschapsverlof...
In ieder geval weten wij nu dat wij op de dag van vertrek veel extra tijd moeten incalculeren om bij het vliegveld te komen.

Enfin,...we zijn goed aangekomen op een camping zo'n 70 km ten zuiden van Auckland.

Terwijl Rob zich na aankomst ergens met veel plezier stort op de blog, amuseer ik me kostelijk in de mooie eetkeukens op de campings. Het is er vooral gezellig. Allerlei mensen tref je daar en even zo gevarieerd wordt er gekookt! In de vroege ochtend staan er al pannetjes havermout op het vuur. Daar heb ik niet al te beste herinneringen aan; sorry pap. Maar er worden ook eieren, gekookt, gebakken of zelfs gepocheerd, avocado dips gemaakt of noedels . Allerlei lekkere geuren ervaar je al in de vroege ochtend. Later op de dag is de keuken opnieuw een verzamelpunt voor het koken, van eenvoudige gerechten tot culinaire hoogstandjes. Rijke pasta schotels en heerlijke risotto' s . En niet te vergeten de BBQ' s. Meer een soort buitenkeukens, zijn het. Grote bakplaten die vol worden gelegd met vlees, groente aardappels en pakketten aluminium folie met van alles erin. Kortom, het is genieten in die keukens. Ik beperk me tot nu toe tot " ratatouilles" ( volgens Laurens spul met spul ) en heerlijke vis of lamsvlees. Producten uit Nieuw Zeeland.

Wij zijn vooral op zoek naar producten uit het land. En naar aanbiedingen, want het leven is hier niet goedkoop, zoals Rob al eerder schreef. Maar ...er is volop groente en fruit te koop. En veel verse vis! Dat heeft alles te maken met de ligging van Nieuw Zeeland. Omgeven door oceanen. Veel eilanden en baaien voor de kust. Veel visserij!

Het is bij ons nu 2 februari, 6 uur in de ochtend (1 februari 18 u bij jullie, dat blijft vreemd ). Ik schrijf het er maar bij, want ik weet niet wanneer we dit stukje kunnen verzenden. Dat is afhankelijk van de WiFi. En die is vaak erg slecht. Ook op deze camping. Nieuwe kansen hopelijk op de volgende. We gaan naar Waitomo, naar de " Glowworm caves" .

De regen is over getrokken. Het probleem met het bed is aardig opgelost met de 2 losse dekmatrassen. Het gaat goed met ons. En wij voelen ons hier zeer welkom. Haere Mai, in het Maori.

Natuurlijk zijn wij ook benieuwd hoe het met jullie gaat. Eventueel via de mail horen wij graag.

Lieve groeten, Rob en Karinke



  • 02 Februari 2018 - 09:55

    H.J.Kouwwwenhovn:

    Hoe leuk om nu ook Karinke aan het woord te horen. Vooral omdat ik al lezend haar bezig kan zien zoals ik dat vaak heb meegemaakt. Overijverig in de keuken, vo verlangen om haar gezin en eventuele gasten te verrassen met een even feestelijke als biologisch verantwoorde maaltijd. Ik zie haar genieten naast andere keukenprinsessen bij het vuur op de camping. Voor haar een vrolijke bijkomstigheid bij een boeiende onderneming in een ver, maar vooral indrukwekkend land. Jammer alleen dat het ook in NZ kan gutsen van de regen. Al is het natuurlijk vooral een kniesoor, die daar al te moeilijk over doet. Op het somberen van dat gilde notoire klagers heb ik Karinke nog nooit kunnen betrappen. Heeft ze het van haar moeder, die plezierige opgewektheid? Laat ik als vader dan even uit de toon mogen vallen. Door voor de afwisseling de aandacht te vragen voor een opmerkelijk bericht in de krant vanmorgen. Stress en burn-out bij meerdere bejaarden. Die hebben nog teveel om handen, bijv. als mantelzorger, als oppas bij kleinkinderen etc. En dan te bedenken (lees ik) dat heel veel pensionado's met volle teugen genieten van een opwindende vrijheid gedurende de reisjes naar het buirenland, die zee geregeld kunnen maken. Om misverstand te voorkomen haast ik me om te schrijven, dat ik me tot geen van de beide categorieën reken. En me daar wonderwel bij voel. Want dat vroeg Karinke toch? Dat we ook iets over ons zelf wilden laten horen? Nu, bij dezen dan. Een mooi statement om mee te eindigen,lijkt me. Lieve groeten aan jullie beiden. papa

  • 05 Februari 2018 - 20:23

    Willem Maat:

    Karinke, schrijf meer.
    Terecht krijgt Rob alle lof. onder andere voor zijn humor. Allemaal goed en wel, jij kan er ook wat van.
    Fijntjes klagen over havermout, en dat afronden met een meesterlijke finesse SORRYPAP``.
    Te gek gewoon.
    Willem

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Karinke

Met een camper door Nieuw- Zeeland !

Actief sinds 27 Dec. 2017
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 10654

Voorgaande reizen:

23 Januari 2018 - 30 Maart 2018

Reis naar Nieuw- Zeeland

Landen bezocht: